Algemene voorwaarden MEYA body & mind, geldend vanaf 01-01-2024
- Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
- MEYA body & mind: de eenmanszaak MEYA body & mind, gevestigd te Naaldwijk, aan de Bachlaan 1, geregistreerd bij de kamer van koophandel onder nummer 27323385, hierna te noemen: “MEYA”.
- Deelnemer: de (rechts-)persoon aan wie MEYA het abonnement of opdrachtbevestiging heeft gericht, of die MEYA opdracht heeft gegeven tot het verlenen van een dienst.
- Overeenkomst: de Overeenkomst tussen MEYA en Deelnemer die tot stand is gekomen conform artikel 3 van onderhavige Algemene Voorwaarden.
- Diensten: de uitvoering van werkzaamheden met betrekking tot het volgen van de lessen, in de ruimste zin des woords, zoals bijvoorbeeld, doch niet uitsluitend, Yoga-vormen, Pilates-vormen.
- Toepasselijkheid
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle Overeenkomsten tussen MEYA en Deelnemer, alsmede op alle nieuwe Overeenkomsten en verder alle (rechts-)handelingen van MEYA met, voor of jegens de deelnemer, inclusief buitengerechtelijke verbintenissen.
Afwijken van deze Algemene Voorwaarden kan uitsluitend middels een schriftelijke verklaring die zowel door MEYA, als door de deelnemer is ondertekend.
Indien bepalingen in de opdrachtbevestiging afwijken van onderhavige Algemene Voorwaarden, prevaleert de opdrachtbevestiging.
- Abonnementen
De deelnemer kan zich aanmelden en deelnemen aan de lessen en heeft hiervoor de mogelijkheid te kiezen voor uit een losse les, abonnement en/of rittenkaart. Alle deze vormen zijn persoonlijk en niet overdraagbaar. Er vindt onder geen enkel beding restitutie van het abonnementsgeld plaats.
- Proefles; een proefles is eenmalig te boeken en te gebruiken binnen de gestelde periode.
- Losse les; een losse les is eenmalig te boeken en te gebruiken binnen de gestelde periode.
- Maandabonnement; het aantal lessen, vernoemd in het abonnement, per week les volgen. Betaling van het abonnement via maandelijkse automatische incasso. Het abonnement wordt, tenzij tijdig opgezegd, maandelijks automatisch verlengd. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen Pilates Reformer abonnement en een abonnement Pilates mat/yoga.
- Jaarabonnement; het aantal lessen, vernoemd in het abonnement, per week les volgen. Duur van 1 jaar, waarbij tussentijds niet kan worden opgezegd. Betaling via incasso of online. Het abonnement wordt niet automatisch verlengd. Na afloop kan men een nieuw abonnement afsluiten.
- Rittenkaart; aantal genoemde deelnamen aan de lessen binnen het genoemde aantal maanden te gebruiken, daarna vervallen nog eventueel openstaande lessen.
Als men een vast lesuur wenst (bij een maand- of jaarabonnement) dan kan men navraag doen of hier plek voor is en dan kan MEYA de lessen voor de klant doorboeken.
- Automatische incasso bij maandabonnement
Bij het maandabonnement wordt de betaling middels automatische incasso betaald. De deelnemer geeft hiervoor door het aanmelden voor een maandabonnement toestemming. Indien de incasso om wat voor reden ook niet kan worden uitgevoerd zal de kosten die dit met zich meebrengen (€10,-) worden doorberekent aan de klant.
- Beëindiging abonnement
Het maandabonnement kan slechts schriftelijk of via e-mail worden opgezegd. Het opzegtermijn voor het maandabonnement bedraagt 1 volledige kalendermaand. Uitschrijving bij een maandabonnement is alleen mogelijk per 1e van elke kalandermaand.
Voor het jaarabonnement en de rittenkaart geldt dat deze tussentijds niet kan worden beëindigd.
- Les annuleren en inhalen
Nadat er een reservering is gemaakt, is het mogelijk deze reservering te annuleren. Indien je niet aan de les kunt deelnemen is het verplicht om de les te annuleren. Annuleren kan altijd voordat de les begint.
Alleen als je tenminste 12 uur van te voren annuleert, krijg je de credit terug geboekt op je account.
Deze credit kan je inzetten voor een andere les die valt onder jouw abonnement:
Bij een maandabonnement kan men deze credit nog 3 weken erna inzetten.
Bij een jaarabonnement en rittenkaart binnen de geldigheidsduur van het abonnement of kaart.
- Uitval van de les
Het kan voorkomen dat een les uitvalt. Bijvoorbeeld vanwege ziekte van een docent. Er vindt in dit geval geen restitutie plaats, maar de deelnemer krijgt de mogelijkheid de gemiste les in te halen in een les die valt onder het eigen abonnement. Hiervoor kan de deelnemer een les reserveren via het klantportaal.
- Langdurige ziekte
Bij langdurige ziekte van de deelnemer (uitval door ziekte langer dan een maand) is het mogelijk het abonnement of rittenkaart te bevriezen met een minmum van 1 kalendermaand en een maximum van 2 kalendermaanden, mits het uitval van de klant tijdig schriftelijk of via e-mail wordt gemeld. In geval van zwangerschap is deze periode 4 kalendermaanden.
Bij een maandabonnement geldt dat er gedurende de bevriezingsperiode niet wordt geïncasseerd en zodra betrokken deelnemer weer beter is, of na de maximale duur van 2 kalendermaanden, vangt de incasso automatisch weer aan.
Bij een jaarabonnement geldt dat de duur van het abonnement met de bevriezingsperiode wordt uitgesteld.
Bij een 10-rittenkaart wordt de einddatum van de kaart met evenredige periode uitgesteld.
In alle gevallen vindt er geen restitutie van het abonnementsgeld plaats.
- Vakantie van de klant
Indien de deelnemer voor langer dan een maand met vakantie gaat en hierdoor geen lessen kan volgen, dan kan de deelnemer zijn maandabonnement tijdelijk bevriezen, mits de aanvraag hiertoe minimaal 3 weken van tevoren via e-mail is doorgegeven. Het bevriezen kan minimaal 1 kalendermaand en maximaal 2 kalendermaanden, daarna vangt de incasso automatisch weer aan.
Voor het jaarabonnement en de rittenkaart geldt dat deze tussentijds niet kan worden beëindigd of bevroren, ook niet bij vakantie van de deelnemer.
- Sluitingen
Tijdens feestdagen, schoolvakanties en 4 weken tijdens de zomervakantie zijn we gesloten. Tijdens de zomersluiting vindt er geen betaling plaats. De overige vakantiesluitingen zijn meegewogen bij berekening van de abonnementstarieven en de geldigheid van de rittenkaart. Betalingen lopen daarom tijdens deze kleine vakantiesluitingen gewoon door. De lessen die vervallen vanwege feestdagen kunnen op basis van beschikbaarheid worden ingehaald.
De sluitingsperioden voor het seizoen 2024/2025
- Herfstvakantie: 27-10-2024 / 3-11-2024
- Kerstvakantie: 22-12-2024 / 5-1-2025
- Voorjaarsvakantie: 24-2-2025/2-3-2025
- Meivakantie: 21-4-2025/4-5-2025
- Bevrijdingsdag: 5-5-2025 (deze les mag ingehaald worden)
- Hemelvaartsdag: 29-5-2025 (deze les mag ingehaald worden)
- Pinksteren: 9-6-2025 (deze les mag ingehaald worden)
- Zomerstop: 28-7-2025/24-08-2025 (geen incasso)
- Herfstvakantie: 27-10-2-25/2-11-2025
- Aanpassen rooster
Het kan voorkomen dat er tijdelijk een aangepast rooster wordt geboden of dat het rooster blijvend wijzigt. Het kan hierdoor voorkomen dat er lessen vervallen, een andere vorm of docent(e) krijgen. De abonnementskosten blijven tijdens deze voornoemde perioden doorlopen, dit geeft geen recht tot restitutie noch vroegtijdige stopzetting van het abonnement.
- Wijzigingen van de abonnementskosten
MEYA behoudt zich het recht voor om de abonnementskosten eenzijdig aan te passen. Indien u de wijziging in abonnementskosten niet wenst te accepteren, heeft de deelnemer het recht om het abonnement binnen 1 maand na bekendmaking van wijziging van de abonnementskosten op te zeggen.
- Aansprakelijkheid
Middels het aanmelden voor de lessen verklaart de deelnemer in goede gezondheid te verkeren. De deelnemer brengt MEYA op de hoogte van eventuele veranderingen ten aanzien van de geestelijke en/of lichamelijk gezondheid.
De deelnemer dient zich ervan bewust te zijn dat het uitoefenen van sport risico’s met zich meebrengt. Het volgen van de lessen is geheel op eigen risico en verantwoordelijkheid van de deelnemer. MEYA, alsook de docenten werkzaam voor of uit naam van MEYA, zijn niet aansprakelijk voor lichamelijk of geestelijk letsel ontstaan tijdens of ten gevolge van de lessen. MEYA, alsook de docenten werkzaam voor of uit naam van MEYA, zijn niet aansprakelijk voor schade en/of diefstal van persoonlijke eigendommen. MEYA sluit alle aansprakelijkheid uit.
- Regels in en om de zaal en lessen
Ten behoeve van de hygiëne vragen wij de deelnemer een ruime handdoek mee te nemen om op te liggen bij de Pilates mat- en yogalessen. Ook het dragen van (antislip-) sokken is, indien in contact met het materiaal, verplicht. Neem waardevolle spullen mee de zaal in en leg deze op een veilige plaats. Sieraden, brillen, enz niet op de grond naast je mat of reformer neerleggen, maar op een veilige plek waar niemand er op kan staan. Je bent zelf verantwoordelijk voor het zorgvuldig zorgdragen van je spullen.
Het gebruik van mobiele telefoon of smart watch is tijdens de les niet toegestaan. Deze dienen stil te zijn (ook niet op trillen).
Kom op tijd, zodra de les is gestart is het heel erg storend als je binnen komt.
Bij Pilates Reformer is het ivm veiligheidsoverwegingen helaas niet meer mogelijk om aan de les deel te nemen zodra deze is gestart. Je credit vervalt.
- Overige bepalingen
Alle gevallen en/of situaties, waarin bovenstaand reglement niet voorziet, worden uitsluitend door de directie van MEYA beoordeeld en beslist.